Muutunud õpikäsitus

Eesmärk: Osalejate süvenenud arusaam Eestis levinud kaasaegsete õpikäsituste ning rahvusvaheliselt tunnustatud õppimisalaste arusaamade omavahelistest seostest ja erinevustest.

Õpiväljundid

Koolituse läbinu

  • täienenud arusaam õppimisalastest seaduspärasustest ning erinevatest õpikäsitustest;
  • täienenud kriitiline ja mitmetahuline arusaam hariduspoliitilise retoorika seaduspärasustest ning nende ilmingutest Eestis;
  • täienenud teadmine Eesti kogenud õpetajate hinnangutest erinevatele õpikäsitustele ning hariduspoliitilisele retoorikale;
  • täienenud võime õpilaste õppimist ja iseenda õppimist ja õpetajatööd mõtestada ning hinnata.

Koolituse tulemusena suudab osaleja kriitiliselt ja mitmekülgselt hinnata kaasaegse õppimisalase hariduspoliitilise retoorika, eesti pikemaajalise rahvusliku haridustraditsiooni, rahvusvaheliselt tunnustatud õppimisalaste arusaamade ning omaenese õppimis- ja õpetamispraktikate seost. Süveneb võimekus oma õpilaste õppimist ning omaenese tegevust õpetajana mõtestada, analüüsida ja arendada.

Lisainfo

Sihtgrupp: Õpetajad, õppejuhid

Sisu: Õpikäsituste arengulugu: erinevate arusaamade kujunemine sellest, kuidas ja miks inimene õpib. Sarnasused varasemate ja tänapäevaste õpikäsituste vahel.
Põhjused, miks arusaamad õppimisest ehk õpikäsitused muutuvad. Tegelikud ja näilised põhjendused õpikäsituse muutumiseks. Poliitiline surve õpikäsituste muutmiseks.
Arusaam õppimisest Eestis hilisel nõukogude perioodil ja pärast seda.
Muutunud õpikäsituse mõiste kaasaegses eesti hariduses: retoorika ja hariduspraktika.
Arusaamad õppimisest nõukogudeaegse kogemusega staažikate õpetajate narratiivides: mis on muutunud ja mis on jäänud endiseks?

Hind:

Maht: 16 tundi

KOOLITAJAD:

  • Rain Mikser PhD, TLÜ vanemteadur, pedagoogikadoktor

ÕPPEKAVA PDF