Erivajadustega õppija märkamine ja nende õpihuvi säilitamine

Eesmärk: Märkab erivajadusega õppijat, oskab teda motiveerida ja suunab võimetekohaselt õppeülesandeid sooritama.

Õpiväljundid

Koolituse läbinu

  • märkab abi-ja mõistmist vajavat õppijat ja selgitab välja tegelikud vajadused ning võimed;
  • omab ülevaadet neuropedagoogilisest lähenemisest õppimisele ja õpetamisele;
  • mõistab õpiraskusega õppijat ja oskab suunata ning motiveerida õppijat vastavalt võimetele õpiülesandeid sooritama;
  • oskab analüüsida oma käitumist probleemses olukorras.

Lisainfo

Sihtgrupp:

  • Õpetajad ja tugispetsialistid, tugiisikud, tegevusjuhendajad, kes puutuvad oma igapäevatöös kokku erivajadustega õppijatega ja nende peredega, teevad koostööd lastekaitse töötajatega ning kohaliku omavalitsuse spetsialistidega.
  • Õppeasutuse personal, kes vajab täiendavaid teadmisi õpilase erivajaduse märkamiseks, probleemiga tegelemiseks ning võimalike lahendusvariantide leidmiseks.

Teemad: HEV õppijad. Hariduslike erivajaduste määratlus, kaasav haridus ja õpetamise üldpõhimõtted. Aju-uuringutest tulenev vaade õppimisele, neuropedagoogiline lähenemine õppimisele ja õpetamisele. Õpetaja oskused toimetulekuks kaasavas õppegrupis. Õpiraskused. Tundeelu- ja käitumishäired sh ATH õppija. Autismispektri häirega õppija. Intellektipuudega õppija. Vaimu – ja/või liitpuudega sh Downi sündroomiga õppija. Sotsiaalse, emotsionaalse ja käitumisraskusega õppija. Kuulmis- ja nägemispuudega õppija. Liikumispuudega ja krooniliste haigustega õppija.

Hind: 

Maht: 16 tundi

KOOLITAJAD:

  • Kadri Koha, Andragoog MA (TLÜ 2004); klassiõpetaja (TLÜ 2001).
  • Amino Põldaru, pedagoogiline nõustamine, haridusteaduste MA (TLÜ 2006);
    klassiõpetaja (TÜ 2004).

ÕPPEKAVA PDF