Eelkooliealise lapse mõtte- ja käitumismudelid

Eesmärk: Õppijal kujuneb arusaam eelkooliealise lapse mõtte- ja käitumismudelitest.

Õpiväljundid

Koolituse läbinu

  • määratleb erinevaid aspekte eelkooliealise lapse käitumise seaduspärasusest;
  • suudab mõelda lapse tasandil;
  • oskab märgata lapse vajadusi ja valib lahenduse viisid lapse abistamisel või tegevuse suunamisel;
  • reflekteerib oma tegevusi töötades lastega.

Lisainfo

Sihtgrupp: Õpetajad, assistendid, õpetaja abid ja teenindav personal. Lapsehoidjad.

Teemad:
I Peenmotooriline võimekus
II Piirid ja ohtude ennetamine. Loomulik uudishimu ja sõnakuulelikkus
III Söömisharjumused. Eritoitumine.
IV Enesekohased oskused, piiride seadmine ja kokkulepped
V Sõnavara arendamine, lugema õpetamine. Erivajadused
VI Matemaatilised mõisted
VII Keelatud tegevused ja sõna pidamine
VIII Leinav laps ja leina leevendamine. Lahutus kui kriis
IX Agressiivsus ja vägivaldne käitumine. Viha olemus, karistus

Koolituse sisu põhineb Lehte Hainsalu luuletustel kogumikust „Kui ma ükskord“ ja koolitajate poolsest teooria esitusest. Luuletused on humoorikaks dramatiseeringuks teooriale ning moodustavad ühtse terviku. Koolitust viivad läbi korraga kaks koolitajat, mis lisab traditsioonilisele koolitusolukorrale dialoogilise mõõtme. Osaleja saab naudingu üheaegselt kirjanduslikust etüüdist ja teadmised lapse erinevatest mõtte- ja käitumismustritest igapäevaelus ning nendega toimetulekust tänapäevasel viisil.

Koolitust on võimalik tellida ka teemamoodulite kaupa

Hind: 

Maht: 120 tundi

KOOLITAJAD:

  • Kadri Koha, Andragoog MA (TLÜ 2004); klassiõpetaja (TLÜ 2001).
  • Amino Põldaru, pedagoogiline nõustamine, haridusteaduste MA (TLÜ 2006); klassiõpetaja (TÜ 2004).

ÕPPEKAVA PDF