Täiskasvanute koolitaja koolitus

Eesmärk: Toetada täiskasvanute koolitajate professionaalse identiteedi kujunemist ja elukestvat õppimist luues tingimused andragoogiliste ja pedagoogiliste kompetentside tõstmiseks.

Toetada õppijaid täiskasvanute koolitajate tase 5 ja tase 6 kutsestandardis toodud kompetentside omandamisel ning kutseeksamiks valmistumisel.

Koolituse läbinu

  • ärgib täiskasvanute koolituse seadust, rakendab seda oma töös;
  • teab andragoogika põhiprintsiipe lähtudes täiskasvanud õppija eripäradest ja elukestva õppe strateegiast;
  • oskab analüüsida täiskasvanu õppimise ja õpetamise iseärasusi, isiksuse ja grupi mõju õppimisele;
  • oskab korraldada õppeprotsessi;
  • oskab koostada lähtuvalt õppekavast õppeprogrammi, mis vastab täiskasvanud õppija vajadustele ja järgiks kehtivat seadust;
  • oskab ette valmistada ja läbi viia koolitust täiskasvanutele lähtudes ajusõbralikest õpetamise viisidest;
  • oskab ennast ja oma tegevust analüüsida täiskasvanud koolitajana;
  • teab enesejuhtimiseks kasutatavaid meetodeid täiskasvanute koolituses;
  • oskab ennetada enda kui koolitaja läbipõlemist;
  • oskab kasutada IKT vahendeid õppeprotsessis ning koostab eneseanalüüsi oma professionaalsest arengust ja esitab selle e-portfooliona.
  • mõistab supervisiooni vajalikkust täiskasvanute koolituses.

Koolituse teemad
Sissejuhatus kursusesse. Õpieesmärgid. Täiskasvanute koolituse põhiprintsiibid.
Andragoogika olemus. Täiskasvanud õppija olemus ja eripära.
Õppivad kogukonnad. Koostöövõrgustik. Kutsestandard. Kutsetunnistus.
Eneseanalüüsi kirjutamise ettevalmistus ja e-portfoolio loomine. Tõenduspõhisus.
Õppija õpivajadused. Õppeprotsessi ettevalmistamine. Koolituse sisu ettevalmistamine.
Õppematerjalide ja -vahendite valimine, koostamine, kohandamine ja uuendamine. Autoriõigus.
Õppekava, õppeprogrammi koostamine ja koolituse planeerimine. Õpiväljundid.
Väljundipõhine õppekava.
Õpikeskkond ja selle kujundamine. Õppeprotsessi läbiviimine. Õppemeetodid täiskasvanute koolitusel. Ajupõhine õppimine ja õpetamine.
Koolitaja psühholoogiline tasakaal ja heaolu. Stress ja sellega toimetulek, läbipõlemise ennetamine.
Refleksiivne supervisioon.
Täiskasvanuharidust ja -koolitust reguleerivad õigusaktid.
Koolitaja kutse-eetika.
Erivajadusega täiskasvanud õppija. Õppijate kaasamine. Keerulised olukorrad grupis. Näited praktikast.
Grupiprotsesside juhtimine. Pingelised olukorrad koolitustel. Tagasiside andmine ja saamine. Enda tegevuse hindamine õppeprotsessis.
Läbivalt võimalus supervisiooniks, IKT vahendite kasutamine ja E-portfoolio loomine.
Lõpuseminar: Avalik esinemine. Eneseanalüüs koolitajana. Kokkuvõtted ja tagasiside.
Õppemeetodid Miniloengud, aktiivõppemeetodid,

Õppe alustamise nõuded
Kogemus täiskasvanute koolituse valdkonnas.
Osaleja võtab kaasa esimesel koolituspäeval oma CV, haridust tõendavad dokumendid ning oma
isikliku arvuti, sest õppetöö käigus valmiv eneseanalüüs koos tõendusmaterjalide portfoolioga on
seotud isikukaitse andmetega.

Koolituse lõpetamise tingimused
Õpingud loetakse lõppenuks, kui õppija on osalenud õppetöös 80% ja esitanud tähtaegselt iseseisvad
tööd.
Mitteeristav hindamine.

Lisainfo

Sihtrühm
Koolitusele on oodatud alustavad koolitajad ja koolitusvaldkonda sisenejad; koolitajad, kes soovivad süsteemselt ja terviklikult koolitaja kompetentse arendada; andragoogilise ettevalmistuseta koolitajad.
Koolituse läbinul on võimalus minna taotlema täiskasvanute koolitaja kutset. Kutset andev organisatsioon on Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon Andras,
http://www.andras.ee/et/node/1992

Maksumus
1190€
(eraisikutel võimalus koolituse eest tasuda neljas osas, vastavalt 297.50 € / osamakse).
Koolituse hind sisaldab lisaks ka õppematerjale, kohvipause.Maht
130 akadeemilist tundi, millest 80 tundi kontaktõpet koos supervisiooniga ja 25 tundi praktilist tööd
ning 25 tundi iseseisvat tööd.
Praktiline töö 25 tundi:
koolituse õppekava koostamine
minikoolituse läbiviimine
koolituse tagasiside kirjalik analüüs
Iseseisev töö 25 tundi:
kompetentsipõhise eneseanalüüsi kirjutamine
Pidevalt enesetäiendamine erialase kirjanduse lugemisel ja e-portfoolio koostamine

Toimumise koht: PÄRNU, Rüütli 38, II korrus
Läbiviija: MTÜ Meistrile Selliks

KOOLITAJAD:

  • Kadri Koha, andragoog MA (TLÜ 2004); klassiõpetaja (TPÜ 2001
  • Amino Põldaru, pedagoogiline nõustamine, haridusteaduste MA (TLÜ 2006); klassiõpetaja (TÜ 2004). Toitumisterapeut (2015).

Koolituse info
Kadri Koha, liberlegendus@gmail.com 55641891

ÕPPEKAVA PDF