Meist
MTÜ Meisrile Selliks on asutatud 2011. aastal. Ühing pakub täiskasvanute, noorte ja laste individuaalset kasvu ja arengut soodustavaid sotsiaal- ja haridusvaldkonna koolitusi ja nõustamisi. Keskendume koolituste ja laagrite korraldamisele ning läbiviimisele. Organiseerime seminare, nõupidamisi, ühisüritusi, näitusi, konsultatsioone. Osaleme kultuuri-, hariduse-, teaduse-, tervishoiu-, sotsiaal-, turismiedendamis-ja keskkonnakaitseprojektides ja -programmides.
Kadri Koha
Andragoog MA (TLÜ 2004)
Klassiõpetaja (TLÜ 2001)
Farmatseut (Tallinna Meditsiinikool 1985)
Töökeel eesti
Kontakt +372 5564 1891, liberlegendus@gmail.com
Täiendharidus: Psühholoogia alused (TÜ 2020); Kogemusnõustaja (Sotsiaalne Kaasatus MTÜ/Febrec OÜ); Tegevusjuhendaja (Meistrile Selliks MTÜ 2016); Analüütiline psühholoogia (C. G Jungi Analüütilise Psühholoogia Erakool 2015); Mänguterapeut (A. Sootsi Tervisekool 2013); NLP Master Practitioner (Eesti NLP Instituut 2010); NLP Practitioner (Eesti NLP Instituut 2006).
Olen positiivse ellusuhtumisega ja avatud uutele väljakutsetele. Emotsionaalsus ja loov mõtlemine on viinud mind tihti edukate lõpplahendusteni.
Täiskasvanute nõustamise, juhendamise ja õpetamise kogemust on mul üle kahekümne aasta.
Oman teadmisi ja kogemust sotsiaal- ja käitumisteadustest, psühholoogiast, tervise ja heaolu valdkonnast, sealhulgas ravimiteadusest. Akadeemilised pedagoogika, psühholoogia ja andragoogika õpingud on mind viinud tõdemuseni, et inimene ise on enda õpetaja, tuleb vaid julgeda vaadata enda sisse.
Olen täiskasvanute koolitajate väljaõppekursuste eestvedajaks, viin läbi kutsehariduskeskuste pädevusvaldkondade põhist õpet vastavalt teemamoodulitele (lapsehoidja; tugiisik; tegevusjuhendaja; kogemusnõustaja), heitunud töötute julgustamine sisenemaks tööturule või õppima ja ümberõppele suunamine. Olen elukestva õppe propageerija Järva- ja Raplamaa väärikate ülikooli lektorina, kriisi ajal pidasin mitu loengutundi TreRaadios Järva- ja Raplamaal.
Eneseanalüüsmisel kasutan NLP (neuro lingvistiline programmeerimine) tehnikaid, lahenduskeskseid mängulisi tehnikaid. Loovad mänguteraapia meetodid on toimivad suurepäraselt täiskasvanute koolitustel ja nõustamistel. Inimesed tunnevad ennast pingevabamalt ja lahendused probleemidele leitakse kergemini.
Minu areng koolitajana ja nõustajana toimub pidevalt iseõppimise ja teiste õpetamise protsessis. Tajun muutusi enda sisemises arengus, mõtteviisides ja hoiakutes, mis avalduvad uute teadmiste ja oskuste kasutamisel koolitustel ja nõustamistel.
Meditsiinialased teadmised on olnud mulle kasuks tervisealastel nõustamistel. Terve ja elurõõmus inimene tahab õppida ja olla oma enesearengu eest vastutav. Juhtimis- ja motivatsioonikoolitustel on tihtilugu teemaks ületöötamine, stress ja sellest tulenevad vaevused. Selliste probleemide ilmnedes võtan aja maha ning räägime tervise hoidmisest.
Õpin ja arenen läbi loova mõtlemise ja otsingute. Saan kinnitust, et nii õppida, õpetada ja nõustada on võimalik ja huvitav, kui kasutan teooriad ja mudeleid uuest vaatenurgast, annan neile tähenduse, mis toetab kaasaegseid tõekspidamisi ja mõttemudeleid. Loon enda jaoks parima teadmise, mida vajadusel kohandan oma tegevuses vastavaks õppija või kliendi vajadustele.
Koolitajana ja nõustajana olen inimestele kaasteeliseks ja partneriks, otsime koos lahendusi, kuid see, mida inimene kasutama hakkab, on juba tema otsustada.
Marika Merusk on Palamuse lasteaia Nukitsamees direktor. Ta on mitmete alushariduse õppematerjalide autor ja kaasautor. Alates 2017. aastast korraldab ta lasteaedade rahvusvahelisi konverentse ja koostööseminare, kuhu tulevad külalised Lätist, Leedust, Soomest ja Saksamaalt. Kogemuste vahetamine ja koostöö on alus tugevale ja kaasaegsele lasteaiakollektiivile. 2019. aastal valiti Marika Merusk Jõgevamaa lasteaiajuhtide ainesektsiooni juhiks. Tema eestvedamisel on korraldatud mitmeid metoodikapäevi, õppepäevi ja koolitusi, sest hea lasteaia õpetaja on selline õpetaja, kes areneb ise ja aitab lastel areneda vastavalt nende isikupärale. Marika on rohkesti panustanud piirkonna kui ka kogu Jõgevamaa lasteaedade arengusse. Marika eriline südamesoojus kuulub rahvatraditsioonide, paikkonna legendide ning kohaliku identiteedi kogumisele, säilitamisele ja edastamisele. Rahvuslikku käsitööd on Marika teinud lapsepõlvest alates. Tema töödest on korraldatud näitusi. Õpetab rahvuslikku käsitööd väikegruppides aastaid. Omab pikaajalist õpetamise kogemust ja praktilisi oskusi.
Amino Põldaru
Pedagoogiline nõustamine MA (TLÜ 2006)
Klassiõpetaja (TÜ 2004)
Koolieelne kasvatus (Tallinna Pedagoogiline Kool 1983)
Täiendharidus: Psühholoogia alused (TÜ 2020); Koolitajaks olemise kunst (Eesti NLP Instituut 2020); Värvusõpetuse didaktika (Sally Stuudio Kunstikool 2020); Seoseid loov kunstiharidus (Sally Stuudio Kunstikool 2013); Toitumisnõustaja (Annely Sootsi Tervisekool 2015); Mänguteraapia (Annely Sootsi Tervisekool 2014), Visuaalkunsti teraapia (TLÜ 2013).
Täiskasvanute koolituskogemust oman 2004. aastast ja oman täiskasvanute koolitaja 7. taset. 2020. a sain Aasta koolitaja eripreemia. Põhitöökoht, Palamuse lasteaed Nukitsamees, pälvis Jõgevamaa õppijasõbralikuma tööandja tiitli 2020. Õppejuhina toetan töötajate erialaseid õpinguid ja leian ressurssi õpetajate täiendhariduse omandamiseks.
Kasvatusteaduste magistrikraad pedagoogilises nõustamises (MA, 2006) on loonud tugeva aluse täiskasvanute koolitajana. Klassiõpetaja haridus Tartu Ülikoolist (2004) tagas laiapõhjalise maailmavaate ning erialalised teadmised aine õpetamisest, paljudest metoodikatest ning õpetatava teemavaldkonna käsitlemise oskustest. Tallinna Pedagoogilises Kooli koolieelse kasvatuse (1983) eriala aga õpetas keerulisi asju lihtsustama ning mõistma asjade olemust. 2003. aastal lõpetasin Tartu Kõrgema Usuteadusliku Seminari religioonipedagoogika kursuse, mis pani aluse minu valmisolekule õpetada erinevatest kultuuriruumidest pärit inimesi mõistmaks nende väärtushinnangutepõhiseid uskumusi.
Pean ennast demokraatlikuks ja humanistlikest põhimõtetest kinnipidavaks koolitajaks, kes püsib koolituse sisu raamides, kuid võimaldab osalejatel end arendada ja oma potentsiaalsed ressursid välja tuua. Tunnustan õppija väiksemaidki edusamme ja saavutusi ning julgustan selles edasi minema, arvestan õppija tempoga ega tee tema eest midagi ära. Kuna grupi tulemused sõltuvad nõrgima osaleja võimekusest, suunan gruppi sellega arvestama ja teda toetama. Annan ruumi õppijatel ise oma teadmisi luua ja saavutustest rõõmu tunda.
Arvestan sellega, et igal õppijal on õigus olla sõltumatu ja vaba oma mõtetes ning tunnetes ja et ta saaks ise otsustada. Koolitajana ei anna ma valmis teadmisi, vaid õppija saab valida, mida ja kuidas ta infot omandab, mina annan suuna ja algmõtte.